loading...
خرید و فروش خودرو
محسنی بازدید : 214 دوشنبه 15 آبان 1402 نظرات (0)

سیستم ضد حریق خودرو

همانطور که می‌دانید یکی از بزرگترین و همچنین خطرناک ترین مشکلاتی که می‌تواند یک خودرو را مورد اسیب قرار دهد اتش‌سوزی است. آتش می‌تواند ربی‌رحمانه می‌تواند سرمایه و جان شما را به خطر بی‌اندازد و خسارت‌های جانی و مالی شدیدی را به شما تحمیل می‌کند. به نظر شما برای اینکه بخواهیم از این خطر دور بمانیم جیست؟ بهتر است هنگامی که خودرو را به نمایندگی و یا برای فرایند کارشناسی خودرو به مراکز مرتبط می‌برید، درخواست کنید یک کپسول آتش‌نشانی هم در ماشین شما قرار دهند تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید. در این مقاله از مجله خودرو اقای تست به معرفی خودروهایی که مجهز به سیستم ضد حریق خودرو هستند پرداختیم،تا پایاین این مقاله مهم همراه ما باشید و در انتها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کارشناس خودرو یعنی چه

کارشناسی به معنای بررسی خودرو از نظر بدنه، تشخیص رنگ، و کارشناسی فنی است که یک متخصص تمامی قسمت های مختلف خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد.
همانطور که اطلاع دارید اکثر مردم برای اینکه در هزینه های خود ضرفه جویی کنند از خرید خودرو صفر خودداری می‌کنند.
اگر یک فرد به طور جدی قصد خرید خودرویی را داشته باشد به یک کارشناس برای تست اپشن های ماشین مراجعه کند.
هیچگاه معاینه فنی را جایگزین کارشناسی نکنید زیرا که در معاینه فنی فقط قسمت های فنی خودرو به شما اعلام خواهد شد.
و به طور مثال در معاینه فنی برخی از قسمت های خودرو مانند تشخیص رنگ خودرو هیچگاه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.
ولی در بررسی تمامی قطعات جزیی و فنی خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یکی از دلایل اتش گرفتن خودرو چیست

ما اگر بخواهیم یکی از دلایل اتش‌سوزی خودرو را مورد بررسی قرار دهیم در مقایسه خودروهای مختلف، می‌توانند علت‌های مختلفی مثل دخالت انسانی، مکانیکی و شیمیایی داشته باشند و زمانی که آتش‌سوزی رخ دهد، تمامی این موارد باهم دیگر دخالت داشته باشند تا شرایط را پیچیده‌‌‌‌تر کنند. در ادامه می‌خواهیم بیشتر این موراد را بررسی کنیم.

نشت در سیستم سوخت‌‌رسانی

یکی از مهم‌ترین مورادی که باعث اتش‌سوزی در خودرو می‌شود، نقص سیستم سوخت‌‌رسانی است. سوخت خودرو می‌توان بدون هیچ دلیلی نشت بدهد. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنیم بهتر است که از سالم بودن سیستم سوخت‌رسانی خودرو مطمئن شوید و بعد از ان شروع به رانندگی کنیم.

دومین عاملی که باعث ایجاد جرقه و آتش‌سوزی در خودرو می‌شود، وجود عیوب خاصی در باتری و سیم کشی خودرو باشد. این نکته لازم به ذکر است که اگر اتصالات باتری دچار عیوب خاصی باشد، هنگام شارژ باتری گازهای هیدروژنی که در محفظه موتور محبوس شده‌اند، دچار جرقه و احتراق می‌شود. از دیگر دلایل وجود احتراق پوسیده بودن سیم کشی های خودرو است که هر هر قسمتی از خودرو ایجاد آتش‌سوزی کنند. می‌توانید چک‌کردن اتصالات باتری و سیستم سوخت‌رسانی را به چک لیست خودرو قبل از سفر اضافه کنید تا با آرامش خاطر بیشتر به تفریح بپردازید.

سیستم ضد حریق خودرو
سیستم ضد حریق خودرو

انفجار باک خودرو

به نقل از کارشناس خودرو اقای تست باید همواره باک بنزین را کاملا پر نکنید تا بنزین خودروتان دچار ریزش نشود. بر روی بدنه خودرو نریزد. ریختن بنزین بر روی بدنه خودرو هم می‌تواند علاوه بر اینکه به رنگ خودروتان اسیب بزند می‌تواند یکی از دلایل احتراق در خودروتان باشد.

کدام خودروها به سیستم ضد حریق خودرو مجهز هستند

در بسیاری از موارد این اتفاق می‌افتد که بعد از تصادف خودرو دچار نشت بنزینی می‌شود. که بعد از این نشتی با سیستم برق‌رسانی خودرو تماس پیدا می‌کند که این اتفاق باعث آتش‌گرفتن خودرو و تهدید جان سرنشینان آن می‌شود. به همین دلیل بیشتر خودرو هایی که در معرض اتش سوزی هستند به یک سیستم ضد حریق خودرو مجهزند که با استفاده از سنسورها، زمانی که احتمال آتش‌سوزی را در ماشین وجود دارد، به سیستم مرکزی پودرهای خنثی‌کننده احتراق دستور می‌دهند که پودر را آزاد کنند و آتش را خفه کنند.

یکی دیگر از انواع سیستم های ضد حریق وجود دارند که اگر خودرو واژگون شود، سنسوری به نام زیروسکوپ نیز فعال می‌شود. احتمال احتراق را کاهش می‌دهند و یا اگر دمای موجود در باک خودرو به شدت افزایش پیدا می‌کند. شیر خروجی باک به موتور را می‌بندد. در ادامه به بررسی خودروهایی که به سیستم ضد حریق خودرو مجهز هستند خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: تشخیص رنگ خودرو به چه صورت انجام می‌شود

وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای بدون سیستم ضدحریق خودرو مجوز عبور ندارند

در بعضی از خودرو کشور های اروپایی خودرو هایی حمل و نقل جاده‌ای مثل اتوبوس‌ها که تعداد زیادی مسافر را حمل می‌کنند باید به سیستم اطفای حریق مجهز باشند تا در صورت اتش سوزی در جاده و به‌خطرافتادن جان مسافران را کاهش دهند. بدون شک نیز این یک امر طبیعی است که خودروهایی که مجهز به سیستم ضدحریق هستند از نظر قیمت گذاری خودرو با خودروهایی که فاقد سیستم ضد حریق هستند متفاوت باشند.

حتما بخوانید: سوییچ اینرسی کدام بخش از خودرو است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 833
  • بازدید کلی : 1,159